Portal AFCPortal AFCPortal AFC
+3851 337 6070
portalafc@portalafc.hr
Bee.Activities
Portal AFCPortal AFCPortal AFC

Uspješno pokretanje tvrtke: 7 savjeta za pokretanje vašeg prvog biznisa

savjeti pokretanje tvrtke ili obrta - savjeti startanje tvrtke - portalafc računovodstvo

Planirate otvoriti tvrtku ili obrt i niste sigurni od kuda krenuti? Zašto pomno planirano pokretanje tvrtke vodi prema uspjehu u budućnosti? Koje su zamke kod pokretanja tvrtke (ili obrta) i kako ih spriječiti da utječu na vaše buduće poslovanje?

Pokretanje tvrtke ili obrta veliki je korak u životu svakog pojedinca. Mnoštvo pitanja i nedoumica nad glavom – a odgovori “stižu na kapaljku”. No, svi koji su kretali u stvaranje vlastitog biznisa – kretali su bez puno iskustva i saznanja o tome kako stvoriti uspješan biznis.

No, kako već dugo godina radimo s klijentima koji pokreću vlastite tvrtke, sakupili mnoštvo znanja i iskustva u tom području. Danas ćemo u nastavku članaka s vama podijeliti 7 važnih koraka koje biste trebali riješiti – prije nego krenete u stvaranje uspješnog biznisa.

Olakšajte si pokretanje tvrtke uz primjenu ispod navedenih savjeta. Ako vam otvaranje tvrtke stvara veliki stres i niste sigurni u neki od koraka – obratite nam se i rado ćemo vam pomoći. Evo kojih 7 koraka je mudro proći kod pokretanja tvrtke:

Napravite kvalitetan poslovni plan

Istraživanja su pokazala kako je poslovni plan itekako važan za uspješnost tvrtke u narednom razdoblju. Naime, putem poslovnog plana definirate točno mjerljive ciljeve uspjeha kojeg želite ostvariti u nekom periodu. Kada imate jasno definirane ciljeve stavljene u vremenski kontekst – lako je pratiti napredak koji ostvarujete.

Ne trebate raspisivati poslovni plan na desecima i stotinama stranica. Dovoljan je malen, jednostavan i lako mjerljiv poslovni plan s jasno definiranim ciljevima – koji će vam pružiti jasnu viziju vašeg napretka. Velika je vjerojatnost da ćete plan kroz mjesece i godine razvoja prilagođavati novim situacijama, ali i da će dio stavki plana propasti. No, to vas ne treba plašiti jer samo znači da ste mudriji i da rastete kao poduzetnik/ca.

Testirajte vašu poslovnu ideju

Danas postoje mnogi (digitalni) procesi uz koje jednostavno, jeftino i brzo možete testirati “uspješnost” vaše ideje. Svakog dana ljudi diljem svijeta smišljaju i razvijaju milijune novih ideja. Velika je vjerojatnost da vaša ideja nije u ovome trenutku jedinstvena, no ono što treba biti jedinstveno jest realizacija same ideje.

Prije nego oformite finalni proizvod ili uslugu – trebali biste testirati vašu poslovnu ideju na potencijalnim budućim kupcima. Putem digitalnih kanala (društvene mreže, Google, itd.) uplatite određenu svotu novca i promovirajte svoju ideju – kako biste uvidjeli ima li zainteresiranih za kupnju ideje (proizvoda/usluge). Ako ima zainteresiranih super, ako ih nema – vrijeme je za doradu i prilagodbu ideje.

Optimizirajte proizvod ili uslugu

Mnoge poslovne ideje danas su potpuno drugačije, nego što su bile u samom startu. Pogledamo li primjerice Facebook kojeg danas više-manje svi koristimo, u samom startu Facebook nije imao ni mogućnost objave fotografija i videa, ni mogućnost komuniciranja poruka, ali ni mogućnost kreiranja Facebook stranica. Danas je Facebook nešto sasvim drugo – u odnosu na primarnu ideju u startu razvoja.

Na temelju testiranja ideje saznat ćete što vaši potencijalni kupci zaista žele – i tome se trebate prilagoditi. Možda se vama sviđa ljubičasti dizajn, no ako kupci žele žuti – onda se pobrinite da kupci budu zadovoljni. Proizvod ili usluga ne mora biti savršena, ali svakako posvetite dovoljno vremena optimizaciji – koja je temelj budućeg uspjeha na tržištu.

Definirajte ciljanu skupinu klijenata

Mnogi novi poduzetnici kreću u razvoj vlastitog biznisa bez jasne vizije tko će im biti klijenti kojima će prodavati svoje proizvode ili usluge. Vizija ciljanog klijenta mora biti itekako istražena i definirana jer samo tako znadete kome se trebate obraćati svojim promotivnim akcijama.

Prije nego krenete u prodaju svojih proizvoda ili usluga trebate detaljno definirati tko će biti vaši kupci. Poznavanjem kupaca i željenih klijenata – stvorit ćete jedan od osnovnih preduvjeta za poslovni uspjeh u budućnosti.

Povežite se s “konkurencijom”

Mnogi iskusni poduzetnici reći će vam kako je upoznavanje novih ljudi jedan od najvažnijih sastojaka – za stvaranje uspješnog biznisa. Networking je postao izuzetno važan u poslovnom svijetu i stoga uvijek težite ka tome da upoznate nove ljude sa sličnim interesima.

Konkurencija zapravo ne postoji jer za svakog novog poduzetnika postoji mjesto na tržištu. Jedinstvenim pristupom i aktivnim zalaganjem – svatko može zauzeti svoj dio tržišta (bez potrebe za degradiranjem konkurencije). Umjesto da vam budu neprijatelji, vaši konkurenti vam trebaju postati prijatelji. Redovito upoznavajte nove poduzetnike – jer će vas to odvesti ka boljem i uspješnijem biznisu.

Uložite vrijeme u edukaciju

U svijetu beskonačnih prilika, morate se istaknuti jedinstvenošću i kreativnošću. Dosadni biznisi utemeljeni na pradavnim principima više nikome nisu zanimljivi i njihova opstojnost je pod velikim upitnikom. Pogledamo li danas najvrjednije kompanije lako se može uočiti kako tržištem vladaju – kompanije koje su spremne na stalnu prilagodbu novim trendovima (npr. Amazon, Facebook, Google, itd.)

Kako biste mogli uspješno pratiti trendove – trebate neprestano ulagati vrijeme i novac u svoje znanje. Svijet se mijenja brže no ikada prije, a vrijeme je da se mijenjate i vi. Poduzetnik je glavni potencijal neke tvrtke – i definitivno ne smije štedjeti na svojem znanju i edukaciji.

Vježbajte prodajne vještine

Biznis grade ljudi za ljude. Dakle, sve se svodi na emocije i doživljaj. Želite li pokretanje tvrtke pretvoriti u uspješnu poduzetničku priču morate naučiti vrhunski prodavati svoje proizvode ili usluge. Prodaja je temelj svakog biznisa jer ništa se neće samo od sebe prodavati.

Iskoristite svaku priliku kako biste vježbali vještinu prodaje i pregovaranja. Želite li stvoriti uspješan biznis – morat ćete prodavati redovito, kvalitetno i puno. Prodaja je put ka uspješnosti poslovanja.

Krenite hrabro od samog starta

Poduzetnici koji prvi puta pokreću biznis strahuju od dviju stvari – uspjeha i neuspjeha. Zanimljivo je vidjeti da se mnogi ljudi zapravo boje izvrsnog scenarija u kojem će postići uspjeh jer ne znaju kako će se ponašati u toj novonastaloj situaciji. S druge strane, mnogi se boje neuspjeha – koji zapravo nije neuspjeh, već lekcija.

Budući poduzetnik/ca koji tek planira pokretanje tvrtke trebao bi se zapitati što je najgore što se može dogoditi – ako poslovanje tvrtke propadne. Analizom odgovora, shvatit će da zapravo i ne gubi mnogo, ali eventualnim uspjehom može dobiti puno.

Ako imate mnoštvo pitanja i nepoznanica vezanih uz pokretanje tvrtke – javite nam se ovdje kako bismo vam pomogli u procesu stvaranja tvrtke. Sretno u svim budućim privatnim i poslovnim zadacima – te samo hrabro koračajte naprijed.

Previous Post
Newer Post